Wiele firm ma zwyczaj wysyłania do swoich klientów newslettera. Jak sama nazwa wskazuje, jest to list z ważnymi informacjami. E-mail informuje odbiorców o tym, co nowego dzieje się w firmie, jakie są nowe produkty bądź usługi dostępne dla klientów.
Chwytliwy tytuł
Tytuł e-maila jest niezwykle istotny pod względem marketingowym. Nierzadko od tytułu zależy, czy odbiorca w ogóle otworzy wiadomość. Dlatego eksperci od marketingu radzą, aby tytuł był chwytliwy i zachęcający do otwarcia e-maila. Są takie słowa oraz zdania, które zwiększają prawdopodobieństwo tego, że odbiorca będzie chciał zapoznać się z treścią listu. Sugerowanie, że promocja jest ograniczona w czasie i spektakularna, z pewnością odniesie pozytywne rezultaty.
Interesująca treść
Newsletter jak zrobić? Powinien on być napisany w sposób interesujący. Kwestia poprawności pod względem ortograficznym czy interpunkcyjnym oraz językowym jest oczywista. Jednak treść powinna zostać napisana przez copywritera, który potrafi zaciekawić odbiorcę. Samo budowanie poprawnych zdań to jeszcze nie wszystko. Nie bez powodu nauczycielki języka polskiego oceniają na przykład bogactwo językowe. Budowanie napięcia i przekonywanie klienta o tym, że towary bądź usługi są znakomite i niezbędne to bardzo ważna umiejętność dla wygenerowania zysku ze sprzedaży.
Poprawność pod względem językowym
W liście do klientów absolutnie nie mogą znaleźć się błędy ortograficzne, interpunkcyjne czy gramatyczne. Dzisiaj istnieje wiele darmowych programów, dzięki którym można sprawdzić tekst przez jego wysłaniem. Dlatego nie ma usprawiedliwienia dla błędów w newsletterze. Najlepiej, aby treść została przeczytana i sprawdzona niezależnie od siebie przez kilka osób.
Regularne przesyłanie newslettera do odbiorców
W wysyłaniu newslettera ważna jest regularność. Klienci przyzwyczajają się do cyklicznego otrzymywania wiadomości. Można ustalić terminy z wyprzedzeniem, na przykład założyć, że newsletter będzie wysyłany raz w tygodniu, w sobotę. Dzięki temu klienci co tydzień będą mogli zapoznać się z nowymi informacjami o działalności firmy.
Rabat na pierwsze zakupy
Świetną praktyką niektórych firm jest podarowanie klientom rabatu na pierwsze zakupy, w zamian za zapisanie się do newslettera. Zyskują na tym obie strony. Firma niewielkim kosztem pozyskuje e-mail do swojej bazy, a klient ma szansę zapłacić mniej za swoje zakupy. Klienci chętnie korzystają z takich możliwości. Praktyka pokazuje, że wielu konsumentów bardzo chętnie zapisuje się do newslettera, jeśli wiedzą, żę otrzymają kod rabatowy.