allcinema.pl

allcinema.pl – biznes, finanse, reklama

formy reklamy internetowej
Reklama

Rodzaje i formy reklamy internetowej

Reklama internetowa jest strategią, która polega na wykorzystaniu internetu do zwiększenia zasięgu oraz wyświetlania informacji marketingowych konkretnym klientom. Reklama internetowa nazywana jest również reklamą online lub reklamą w internecie.

Rodzaje i formy reklamy internetowej

Wśród reklam internetowych rozróżnić możemy następujące rodzaje oraz formy:
* reklama w Google – to najpopularniejsza i bardzo skuteczna forma reklamy. Reklama ta odpowiada na zapytania użytkowników dzięki czemu pozwala łatwo i szybko dotrzeć do potencjalnych klientów. Można podzielić ją na:
– linki płatne – to wyświetlanie reklam tekstowych, za które płaci się za pomocą kliknięcia,
– bezpłatne – są możliwe do stworzenia dzięki pozycjonowaniu stron. Ich celem jest wyświetlanie strony na najwyższej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google.
* reklama produktowa – reklama ta skierowana jest do osób prowadzących sklep internetowy. Promowane produkty znaleźć można na górze w wyszukiwarce gdzie równocześnie porównywane są ich ceny w poszczególnych sklepach,
* reklama banerowa – banery reklamowe wyświetlane są na różnych portalach konkretnej grupie odbiorców. Po kliknięciu w baner klient zostaje przekierowany na witrynę zewnętrzną gdzie może poznać szczegóły dotyczące danego produktu lub usługi czy też firmy, która je oferuje,
* reklama w social mediach – serwisy społecznościowe są bardzo popularnymi stronami. Reklama wyświetlana w social mediach dotrze do osób, które spędzają na nich dużo czasu. Reklamodawcy dzięki danym demograficznym, zainteresowaniu, poziomie wykształcenia oraz stanie cywilnym mogą kierować reklamy bezpośrednio do danych grup osób,
* artykuły sponsorowane – są to reklamy znajdujące się na portalach branżowych oraz ogólnotematycznych i miejskich. Mają one pozytywny wpływ na widoczność strony oraz wartość merytoryczną,
* content marketing – dzięki prowadzeniu firmowego bloga można dotrzeć do klientów. Jest to nowoczesna forma reklamy, która pozytywnie wpływa na pozycjonowanie stron internetowych.

Koszt reklamy internetowej

Reklama internetowa kosztować może od kilkuset złotych do kilku tysięcy zł. Na cenę reklamy składa się jej cel, grono odbiorców, gdzie będzie się wyświetlacz oraz jaki ma mieć zasięg, a także sposób jej wykonani. Odrębnym elementem kosztu reklamy internetowej jest cennik firmy, która ją wykonuje.
Bardzo dobrym sposobem jest stworzenie budżetu na każdą formę reklamy, aby je przetestować i wybrać tą, która będzie najskuteczniejsza dla danej firmy.
Podczas tworzenia reklamy internetowej skorzystać można z doświadczonych firm, które przygotują strategię, zaplanują budżet oraz plan działania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *