Z całą pewnością można stwierdzić, że wszelkiego rodzaju działania marketingowe są niezwykle istotne podczas prowadzenia swojej działalności gospodarczej. Wśród różnych rodzajów marketingu można przede wszystkim wymienić marketing szeptany. Warto dowiedzieć się na jego temat nieco więcej, a także poznać najlepsze przykłady takich działań.
Product seeding
Wśród różnych rodzajów marketingu szeptanego można przede wszystkim wyróżnić takie działania, jak product seeding. Są one niezwykle skuteczne, dlatego bardzo często wykorzystuje się je podczas promowania różnego rodzaju produktów. Product seeding w dużej mierze polega na oferowanie blogerom lub influencerom reklamowanego produktu. Te osoby zapoznają się z nim, testują go, a następnie wypowiadają się w sposób pozytywny na jego temat. Dzięki takim działaniom produkt jest bardzo chętnie kupowany przez wiele osób, które obserwują blogerów lub influencerów w mediach społecznościowych.
Community marketing
Marketing szeptany przykłady z całą pewnością mogą być bardzo zróżnicowane. Wśród nich można również wymienić tak zwany community marketing, który jest bardzo często wykorzystywany w różnych branżach. Community marketing w dużej mierze polega na rozmowach na forach oraz grupach tematycznych, które są związane z funkcjonalnością oferowanego produktu. Najczęściej jest on polecany, co sprawia, że więcej osób decyduje się na jego zakup po pozytywnych recencjach.
Trendsetting
Kolejnym istotnym przykładem marketingu szeptanego z całą pewnością jest tak zwany trendsetting. Działanie to polega na zaangażowaniu influencerów lub innych osób znanych w kreowanie nowych trendów. Nowe trendy powinny być w dużej mierze związane z reklamowanym produktem lub usługą. Dzięki temu będą one chętniej kupowane przez klientów, na czym szczególnie zależy firmom wykorzystującym ten sposób reklamy. Warto na ten aspekt zwrócić szczególną uwagę oraz wykorzystać taki rodzaj marketingu, jak trendsetting.
Brandblogging
Wśród różnych rodzajów marketingu szeptanego można również wymienić tak zwany brandblogging. Tego rodzaju działania są przede wszystkim związane z zaangażowaniem blogerów oraz branży blogowej w reklamowanie danego produktu lub usługi. W obecnych czasach blogerów obserwuje coraz więcej osób, dlatego tego rodzaju działania stają się coraz bardziej efektywne. Warto się nad nimi w szczególny sposób zastanowić podczas prowadzenia swojej działalności gospodarczej i kreowania najlepszego sposobu na reklamę w sieci. Na pewno będzie on bardzo korzystny dla wielu osób.