Wiele treści reklamowych charakteryzuje się wyjątkowo dobrym brzmieniem. Mają one od razu zapadać w pamięć nawet przy przypadkowym kontakcie. Zaprojektowanie ciekawych haseł, sloganów czy tekstów wypowiadanych w trakcie spotów reklamowych jest zadaniem dla specjalistów, na przykład agencji reklamowych czy samodzielnych copywriterów.
Wymyślanie hasła reklamowego
Większość haseł reklamowych składa się z kilku wyrazów. Może to być też krótkie zdanie, które da się łatwo zapamiętać. Dobrze sprawdzają się proste zabiegi związane z poleganiem na skojarzeniach kulturowych lub też wykorzystanie rymów. Od razu wpadają do głowy i pozostają w podświadomości, więc osoba, która się z nimi zetknie, będzie pozytywnie podchodziła do reklamowanych produktów i usług. Niekiedy nie trzeba nic więcej, zwłaszcza że w dzisiejszych czasach osoby bywają bardzo wyczulone na natrętne działania promocyjne i często szybko się irytują. Hasło reklamowe niejednokrotnie jest typowe dla firmy bądź serii produktów, rozpoznawalne przez lata, ale za każdym razem trochę różni się od poprzednich wersji. W innym przypadku firma wymyśla zupełnie nowe slogany, które bywają poparte też grafiką czy dźwiękiem.
Współpraca z profesjonalistami
Jak najbardziej możliwe jest samodzielne wymyślenie ciekawego hasła reklamowego, ale gdy zapotrzebowanie na slogany i inne treści jest duże, lepiej nawiązać współpracę z profesjonalistami. Agencje reklamowe zatrudniają wiele kreatywnych osób, które mają mnóstwo pomysłów na życzenie i nie muszą czekać na wenę. Do tego wykazują się dużą znajomością rynku, wiedzą, jakie hasła mogą dobrze się sprzedać i na co najbardziej reagują potencjalni klienci. W większości przypadków udaje im się stworzyć coś, co przesądzi o powodzeniu całej kampanii. Oczywiście wiele agencji tworząc hasło reklamowe lub treść do dowolnej formy reklamy na bieżąco konsultuje się z klientem i uwzględnia jego uwagi.
Charakterystyka hasła reklamowego?
Dobre hasło reklamowe przeważnie bywa krótkie, trafne i powiązane tematycznie z usługą bądź produktem. Może być rymowane czy też stworzone na podstawie parafrazy dowolnego znanego wyrażenia. Często przy wymyślaniu hasła korzysta się z odniesień do kultury masowej bądź różnych bieżących wydarzeń, dzięki czemu jest ono aktualne i budzi zainteresowanie. Nic nie stoi na przeszkodzie, by korzystać jednocześnie z kilku czy nawet kilkunastu różnych sloganów, chociażby w związku z istnieniem różnych serii produktów, usług świadczonych na różnych rynkach itd.