W marketingu internetowym chodzi przede wszystkim o dwa podstawowe cele: przede wszystkim wypozycjonowanie twojej marki i dotarcie z ofertą do odpowiednio określonej grupy docelowej potencjalnych klientów.
Marketing internetowy — widoczność to podstawa
Działów marketingu internetowego jest naprawdę wiele. Zacząć jednak wypada przede wszystkim od oceny i poprawy widoczności twojej marki w sieci. Czasami potrzebne są podstawowe operacje na stronie internetowej, wdrożenie content marketingu, odpowiednio dobranego SEO, pomóc mogą także media społecznościowe, jeśli je prowadzisz. Chodzi o to, aby wygenerować taki ruch na stronie, który poprawi twoje wyniki wyszukiwania w Google, a tym samy sprawi, że strona będzie pokazywała się wyżej w wynikach wyszukiwania. Marketing internetowy musi mieć tę bazę, aby móc coraz skuteczniej docierać do twoich nowych potencjalnych klientów.
Social media marketing, content marketing i nie tylko
Video marketing, influencer marketing, marketing wirusowy, kampanie w mediach społecznościowych — możliwości na budowanie wizerunku w sieci jest naprawdę wiele. Kluczem marketingu internetowego jest jednak wybór takiej reklamy internetowej, która najskuteczniej dotrze do określonej grupy użytkowników. Nie każda marka powinna skupiać swoją uwagę na marketingu z udziałem influencerów, dla niektórych znacznie lepszym rozwiązaniem będzie tradycyjny content marketing przeplatany z tutorialami, videoblogami. Rodzaje marketingu internetowego dają wiele różnych możliwości, pozwalają działać w kilku kanałach jednocześnie (co w większości przypadków jest dobrym rozwiązaniem). Trudno jednak wyobrazić sobie markę, która komunikuje się zarówno przez bardzo profesjonalne publikacje, jak i mocno zdystansowany, komiczny wręcz content tworzony we współpracy z influencerami. Tutaj potrzebna jest spójność, dobry plan i postawienie na konkretne modele komunikacji — przekonują specjaliści z funkymedia.
Kto powinien zająć się twoim marketingiem internetowym?
Agencja marketingu internetowego to w wielu przypadkach najlepsze rozwiązanie. Warto wybrać partnera, który najpierw przeprowadzi szczegółową analizę twojej obecności w sieci, następnie możliwości, z jakich można skorzystać w przypadku twojej marki, przeprowadzi wstępne szacunki, a następnie w oparciu o nie przygotuje plan konkretnych działań marketingowych. Czasami takie wyjście na zewnątrz jest bardzo ożywcze. Tutaj nie chodzi tylko outsourcing konkretnych działań, ale otwarcie się na perspektywę, o którą trudno będąc wewnątrz marki.