Skuteczna sprzedaż bez użycia psychologii jest niemożliwa. Konieczne jest poznanie preferencji klientów. Bardzo ważne jest również zorientowanie się, czego klient nie lubi. Nie można zapomnieć o kolorach w marketingu, które również mają ogromne znaczenie. Jak kolor wpływa na efekty sprzedaży?
Kolor – siła reklamy
Kolory w marketingu są niezmiernie ważne. Dzięki badaniom wiadomo, że kobiety nie lubią koloru szarego, pomarańczowego czy brązowego. Lubią niebieski, zielony oraz fioletowy. Mężczyźni nie lubią fioletowego, pomarańczowego oraz brązowego. Świetnie odbierają kolory takie jak czarny, zielony i niebieski.
Kolor różowy, który powszechnie uznawany jest za bardzo kobiecy, wcale nie jest pozytywnie odbierany przez panie. Nie warto używać go w reklamie damskich produktów.
Ta wiedza ma ogromne znaczenie. Osoby, które są przekonane, że wybierają produkty po dogłębnej analizie mogą być w błędzie. Odpowiedni kolor opakowania może mieć dużo większe znaczenie niż nam się wydaje.
Jak wybrać odpowiedni kolor?
Firmy, które chcąc być postrzegane jako godne zaufania, stabilne i bezpieczne powinny wybrać kolor niebieski. Jest to barwa, która kojarzona jest ze szczerością, uczciwością, bezpieczeństwem, lojalnością i zaufaniem.
Trzeba pamiętać, że firmy, które zajmują się żywnością powinny unikać koloru niebieskiego. Często utożsamiany jest z trucizną.
Zielony kolor w marketingu kojarzony jest z naturą. Świetnie sprawdza się w reklamach produktów kojarzonych z ekologią, środowiskiem, czystym powietrzem. Warto umieścić go na białym lub szarym tle. Jest wtedy dobrze widoczny.
Zieleń kojarzona jest z zaufaniem, ale również kreatywnością, odwagą, świeżością pomysłów i pewnością siebie.
Kolor czarny kojarzony jest z prestiżem, elegancją oraz luksusem. Jest to kolor ponadczasowy i właśnie w kampaniach reklamowych takich produktów się sprawdza. Drogie zegarki, samochody czy ekskluzywna odzież będzie idealnie sprzedawały się, gdy kampania reklamowa będzie odwoływała się do czarnego koloru.
Pasja, uczucie, miłość to kolor czerwony. Świetnie sprawdza się w reklamie ekskluzywnej bielizny, perfum czy luksusowych samochodów. Jest kolorem pełnym pasji, skłania do działania. W reklamie uważany jest za niebezpieczny i trudny. Użycie czerwonego koloru musi być bardzo przemyślane.
O tym, że reklama jest dźwignia handlu nikogo nie trzeba przekonywać. W tworzeniu profesjonalnych reklam, które będą bardzo skuteczne, ważne jest wykorzystanie wiedzy psychologicznej. Kolory w marketingu to również ogromne narzędzie skutecznej reklamy. Warto o tym pamiętać.