Psychologiczne oddziaływanie reklamy

0
13
oddziaływanie reklamy

Reklama ma niewątpliwie psychologiczny wpływ na klienta, wykorzystuje ona podstawowe zasady i techniki negocjacji i przekonywania. By wykorzystać jak najlepiej zasady znajomości reklamy twórcy reklam zawsze korzystają z pomocy specjalistów-psychologów, którzy mają na ostateczny kształt reklamy duży wpływ. Tworząc reklamę specjaliści biorą pod uwagę potrzeby człowieka posiłkując się piramidą potrzeb stworzoną przez Maslowa.

Psychologiczne oddziaływanie reklamy

To właśnie potrzeby człowieka takie jak potrzeby fizjologiczne czy samorealizacji, bezpieczeństwa mają zapewnić reklamowane produkty czy usługi. Rolą reklamy jest przekonanie odbiorcy, że to właśnie reklamowane towary czy usługi są im niezbędne do normalnego, wygodnego, codziennego funkcjonowania. Reklama ma przede wszystkim zwrócić uwagę na dany towar, wzbudzić zainteresowanie towarem czy usługą, obudzić w potencjalnym odbiorcy chęć i potrzebę posiadania oraz przede wszystkim skłonić klienta do zakupu. Zadaniem psychologów jest sprawienie by reklama była skuteczna, a ma to miejsce wtedy gdy pobudzi ona w sposób werbalny lub niewerbalny na zmysły odbiorców. Reklama to cały system komunikowania się nad którym pracują rzesze specjalistów, również psychologów specjalizujących się w psychologii reklamy.

Ludzie obojętni

W kwestii dotyczącej elementów medialnych można zauważyć, że wielu ludzi pozostaje obojętnych na wszelkiego rodzaju aspekty dotyczące informacji. Są osoby, które nie są pod żadnym wpływem mediów. Nie są uzależnieni do telewizji, seriali, czy filmów science fiction, są to ludzie, którzy do kwestii medialnej podchodzą jak najbardziej z dystansem.

Ludzie obojętni będą także w stosunku do reklam. Tutaj najczęściej uwzględnia się obojętność wobec konkretnych reklam wpływających na psychikę człowieka. Są ludzie, którzy uważają, że wszystkie reklamy są ogłupiające. Przez nie człowiek może stracić właściwy dystans do pewnych spraw. Nie trzeba przecież kupować konkretnie płynu do mycia naczyń firmy X, tylko, dlatego że ma lepsze opakowanie, a może lepiej pachnie. Każdy raczej ma swój rozum, wie doskonale, czego potrzebuje, co powinien zrobić itp. świat reklam wcale nie musi na to wpływać. Najważniejsze to mieć swój własny pogląd na to wszystko. Być może to jest element, który świadczy o obojętności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here