Triki z reklam

Wielokrotnie się zastanawiamy co takiego w sobie ma reklama, że na nas tak oddziałuje. Otóż badania naukowców w tym temacie dowiodły tego, ze w reklamie jest wykorzystywana percepcja podprogowa. Cóż to jest? Jest to sposób w jaki reaguje nasz mózg na informacje, których w sumie nie spostrzega. Polega to na tym, że w reklamie jest ukryty taki bodziec, który trwa ułamki sekund ale powoduje, że zaczynamy dostrzegać daną markę na rynku. Wydaje nam się, że jest to nasza własna myśl, nasz pomysł. I dlatego zaczynamy uważać to za coś dobrego, bo w końcu zrodziło się w naszej głowie. Tak jednak nie jest. Osoby tworzące reklamę są obeznane w tym temacie i wykorzystują tę percepcje podprogową wielokrotnie. A ludzie dają się na to nabrać. Jednakże w zasadzie jeśli dany produkt nie spełniał swego zadanie, to po prostu ludzie po pierwszym kupieniu produktu, jeśli nie będzie on spełniał swego zadania to nie będą go już więcej kupować. Najlepsza reklama nie zachęciła by nas do kupienia danego produktu po raz drugi.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Abonament radiowo telewizyjnyAbonament radiowo telewizyjny
    Abonament radiowo-telewizyjny jest to składka comiesięczna opłacana przez osoby posiadające odbiornik radiowy lub telewizyjny. Składka ta jest jak na razie obowiązkowa, a nie opłacanie jej może powodować, ze zostaniemy ukarani …
  • Medialna klasyfikacja wiadomości
    Medialna klasyfikacja wiadomości pokazuje nam przede wszystkim to, w jaki sposób dzielimy informacje a także środki ich przekazu. Informacja jako ogólny czynnik, dzięki któremu jest wyszczególniona konkretna wiadomość, pozostaje bardzo …
Najnowsze komentarze