Triki z reklam

Wielokrotnie się zastanawiamy co takiego w sobie ma reklama, że na nas tak oddziałuje. Otóż badania naukowców w tym temacie dowiodły tego, ze w reklamie jest wykorzystywana percepcja podprogowa. Cóż to jest? Jest to sposób w jaki reaguje nasz mózg na informacje, których w sumie nie spostrzega. Polega to na tym, że w reklamie jest ukryty taki bodziec, który trwa ułamki sekund ale powoduje, że zaczynamy dostrzegać daną markę na rynku. Wydaje nam się, że jest to nasza własna myśl, nasz pomysł. I dlatego zaczynamy uważać to za coś dobrego, bo w końcu zrodziło się w naszej głowie. Tak jednak nie jest. Osoby tworzące reklamę są obeznane w tym temacie i wykorzystują tę percepcje podprogową wielokrotnie. A ludzie dają się na to nabrać. Jednakże w zasadzie jeśli dany produkt nie spełniał swego zadanie, to po prostu ludzie po pierwszym kupieniu produktu, jeśli nie będzie on spełniał swego zadania to nie będą go już więcej kupować. Najlepsza reklama nie zachęciła by nas do kupienia danego produktu po raz drugi.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Mass media
    Mass media są to środki masowego przekazu do których można przydzielić radio, telewizję, prasę, internet. Oczywiście mass media mają do spełnienia określone funkcje. Po pierwsze muszą informować człowieka na bieżąco …
  • Wiadomości prasowe
    Prasa, podobnie jak i telewizja, jest jednym z niesłychanie dla nas ważnych źródeł, w których mamy szansę na pozyskanie właściwych dla nas informacji. Niektóre wiadomości, jakie znajdują się w prasie, …
Najnowsze komentarze