Triki z reklam

Wielokrotnie się zastanawiamy co takiego w sobie ma reklama, że na nas tak oddziałuje. Otóż badania naukowców w tym temacie dowiodły tego, ze w reklamie jest wykorzystywana percepcja podprogowa. Cóż to jest? Jest to sposób w jaki reaguje nasz mózg na informacje, których w sumie nie spostrzega. Polega to na tym, że w reklamie jest ukryty taki bodziec, który trwa ułamki sekund ale powoduje, że zaczynamy dostrzegać daną markę na rynku. Wydaje nam się, że jest to nasza własna myśl, nasz pomysł. I dlatego zaczynamy uważać to za coś dobrego, bo w końcu zrodziło się w naszej głowie. Tak jednak nie jest. Osoby tworzące reklamę są obeznane w tym temacie i wykorzystują tę percepcje podprogową wielokrotnie. A ludzie dają się na to nabrać. Jednakże w zasadzie jeśli dany produkt nie spełniał swego zadanie, to po prostu ludzie po pierwszym kupieniu produktu, jeśli nie będzie on spełniał swego zadania to nie będą go już więcej kupować. Najlepsza reklama nie zachęciła by nas do kupienia danego produktu po raz drugi.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Skandale – nowoczesną formą reklamy
    Każdy z nas zetknął się nie jeden raz z reklamą, która powstała w dosyć kontrowersyjny sposób. Z pewnością obserwowaliśmy różne skandalizujące historie w wykonaniu aktorów, zespołów muzycznych, literatów, których właśnie …
  • Reklama wielkoformatowa PoznańReklama wielkoformatowa Poznań
    W jaki sposób się reklamować?. „Nieważne jak, ważne by o nas mówiono” głosi jedno z najsłynniejszych haseł, przyświecającym reklamie. Tak to najczęściej działa. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największego grona …
Najnowsze komentarze