Triki z reklam

Wielokrotnie się zastanawiamy co takiego w sobie ma reklama, że na nas tak oddziałuje. Otóż badania naukowców w tym temacie dowiodły tego, ze w reklamie jest wykorzystywana percepcja podprogowa. Cóż to jest? Jest to sposób w jaki reaguje nasz mózg na informacje, których w sumie nie spostrzega. Polega to na tym, że w reklamie jest ukryty taki bodziec, który trwa ułamki sekund ale powoduje, że zaczynamy dostrzegać daną markę na rynku. Wydaje nam się, że jest to nasza własna myśl, nasz pomysł. I dlatego zaczynamy uważać to za coś dobrego, bo w końcu zrodziło się w naszej głowie. Tak jednak nie jest. Osoby tworzące reklamę są obeznane w tym temacie i wykorzystują tę percepcje podprogową wielokrotnie. A ludzie dają się na to nabrać. Jednakże w zasadzie jeśli dany produkt nie spełniał swego zadanie, to po prostu ludzie po pierwszym kupieniu produktu, jeśli nie będzie on spełniał swego zadania to nie będą go już więcej kupować. Najlepsza reklama nie zachęciła by nas do kupienia danego produktu po raz drugi.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Media a pomoc
    Media wielokrotnie pomagają ludziom w wielu trudnych sprawach. Ostatnio nawet głośno było o placówce partnerskiej, która pod szyldem znanego banku oszukała setki osób w kilku miejscowościach. I ci ludzie pewnie …
  • Ludzie obojętniLudzie obojętni
    W kwestii dotyczącej elementów medialnych można zauważyć, że wielu ludzi pozostaje obojętnych na wszelkiego rodzaju aspekty dotyczące informacji. Są osoby, które nie są pod żadnym wpływem mediów. Nie są uzależnieni …
Najnowsze komentarze