Radio jest stosunkowo tanim środkiem reklamy

Radio jest stosunkowo tanim (tak w produkcji jak i w zakupie czasu antenowego) i powszechnym środkiem reklamy. W zasadzie ma ogromne zalety a wady stosunkowo niewielkie – krótki czas przekazu i konieczność licznych powtórzeń. Radio jest specyficznym medium, przekaz radiowy ma bardzo intymny charakter. Komunikat nadawany przez radio jest odbierany jako skierowany do pojedynczego słuchacza. Badania wskazują na dużą sugestywność takich komunikatów, pomimo tego że złote czasy radia już minęły. Radio ma przy tym szeroki zasięg, często porównywalny z telewizją. Różnorodność tematycznej i merytorycznej zawartości poszczególnych rozgłośni pozwala znacznie precyzyjniej niż w przypadku telewizji określić grupę słuchaczy a tym samym potencjalnych konsumentów. Poprze reklamę radiową można zwłaszcza utrwalać w świadomości słuchaczy nazwę firmy i markę produktu. Z kolei rozgłośnie lokalne są świetnym miejscem do zamieszczania informacji o regionalnym charakterze. Omijanie radia w media planie często jest bardzo ciężkim błędem.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Przykłady projektów logo dla firmPrzykłady projektów logo dla firm
    Przykłady projektów logo dla firm. Logo jest bardzo istotną rzeczą dla reklamy i odpowiedniej prezencji firmy, niezależnie od tego jaką branżą owa firma się zajmuje. Logotyp przedstawiający działalność jest przecież …
  • Programy popularnonaukowe atrakcyjną ofertą dla wymagającychProgramy popularnonaukowe atrakcyjną ofertą dla wymagających
    Poza telewizją regionalną, publiczną i rozrywkową dostępna jest również bogata oferta kanałów poruszających tematykę popularnonaukową. Najczęściej spotykamy stacje emitujące programy związane z tematyką przyrodniczą, naukową traktującą o osiągnięciach cywilizacji i …
Najnowsze komentarze