Radio jest stosunkowo tanim środkiem reklamy

Radio jest stosunkowo tanim (tak w produkcji jak i w zakupie czasu antenowego) i powszechnym środkiem reklamy. W zasadzie ma ogromne zalety a wady stosunkowo niewielkie – krótki czas przekazu i konieczność licznych powtórzeń. Radio jest specyficznym medium, przekaz radiowy ma bardzo intymny charakter. Komunikat nadawany przez radio jest odbierany jako skierowany do pojedynczego słuchacza. Badania wskazują na dużą sugestywność takich komunikatów, pomimo tego że złote czasy radia już minęły. Radio ma przy tym szeroki zasięg, często porównywalny z telewizją. Różnorodność tematycznej i merytorycznej zawartości poszczególnych rozgłośni pozwala znacznie precyzyjniej niż w przypadku telewizji określić grupę słuchaczy a tym samym potencjalnych konsumentów. Poprze reklamę radiową można zwłaszcza utrwalać w świadomości słuchaczy nazwę firmy i markę produktu. Z kolei rozgłośnie lokalne są świetnym miejscem do zamieszczania informacji o regionalnym charakterze. Omijanie radia w media planie często jest bardzo ciężkim błędem.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Wiadomości prasowe
    Prasa, podobnie jak i telewizja, jest jednym z niesłychanie dla nas ważnych źródeł, w których mamy szansę na pozyskanie właściwych dla nas informacji. Niektóre wiadomości, jakie znajdują się w prasie, …
  • Funkcje ośrodków masowego przekazu
    Na dzień dzisiejszy możemy wskazać na pięć funkcji ośrodków masowego przekazu. Pierwsza z nich będzie oczywiście funkcją informacyjną, która ma za zadanie przekazywać za pomocą mediów informacji na temat wydarzeń …
Najnowsze komentarze