Radio jest stosunkowo tanim środkiem reklamy

Radio jest stosunkowo tanim (tak w produkcji jak i w zakupie czasu antenowego) i powszechnym środkiem reklamy. W zasadzie ma ogromne zalety a wady stosunkowo niewielkie – krótki czas przekazu i konieczność licznych powtórzeń. Radio jest specyficznym medium, przekaz radiowy ma bardzo intymny charakter. Komunikat nadawany przez radio jest odbierany jako skierowany do pojedynczego słuchacza. Badania wskazują na dużą sugestywność takich komunikatów, pomimo tego że złote czasy radia już minęły. Radio ma przy tym szeroki zasięg, często porównywalny z telewizją. Różnorodność tematycznej i merytorycznej zawartości poszczególnych rozgłośni pozwala znacznie precyzyjniej niż w przypadku telewizji określić grupę słuchaczy a tym samym potencjalnych konsumentów. Poprze reklamę radiową można zwłaszcza utrwalać w świadomości słuchaczy nazwę firmy i markę produktu. Z kolei rozgłośnie lokalne są świetnym miejscem do zamieszczania informacji o regionalnym charakterze. Omijanie radia w media planie często jest bardzo ciężkim błędem.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Zdobycie informacji reklamowych na temat butów dla panówZdobycie informacji reklamowych na temat butów dla panów
    Wydaje się, ze panowie nie są podatni pod reklamy, ale wiele osób, jak nieciężko jest zauważyć, ma się okazję przekonać, że na nich też to działa. Noszenie klasycznego obuwia, które …
  • Wiadomości w TVWiadomości w TV
    Wiadomości, jakie mamy okazję obejrzeć w Internecie, niekiedy nie są w żadnym wypadku równe tym, które można wyszukać w TV. Istnieje w niej moc różnych programów informacyjnych, będących dla nas …
Najnowsze komentarze