Radio jest stosunkowo tanim środkiem reklamy

Radio jest stosunkowo tanim (tak w produkcji jak i w zakupie czasu antenowego) i powszechnym środkiem reklamy. W zasadzie ma ogromne zalety a wady stosunkowo niewielkie – krótki czas przekazu i konieczność licznych powtórzeń. Radio jest specyficznym medium, przekaz radiowy ma bardzo intymny charakter. Komunikat nadawany przez radio jest odbierany jako skierowany do pojedynczego słuchacza. Badania wskazują na dużą sugestywność takich komunikatów, pomimo tego że złote czasy radia już minęły. Radio ma przy tym szeroki zasięg, często porównywalny z telewizją. Różnorodność tematycznej i merytorycznej zawartości poszczególnych rozgłośni pozwala znacznie precyzyjniej niż w przypadku telewizji określić grupę słuchaczy a tym samym potencjalnych konsumentów. Poprze reklamę radiową można zwłaszcza utrwalać w świadomości słuchaczy nazwę firmy i markę produktu. Z kolei rozgłośnie lokalne są świetnym miejscem do zamieszczania informacji o regionalnym charakterze. Omijanie radia w media planie często jest bardzo ciężkim błędem.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Przykłady projektów logo dla firmPrzykłady projektów logo dla firm
    Firmowe logo: dlaczego jest tak ważne?. Wypromowanie własnej firmy nie jest zadaniem prostym. Każdy początkujący przedsiębiorca musi przyciągać ofertami, dzięki którym zdobędzie nowych klientów, musi też konsekwentnie pracować na dobrą …
  • Współczesne mediaWspółczesne media
    Współczesne media, bywają dla nas niesłychanie zaskakujące. Można w nich zobaczyć praktycznie wszystko. Są nieco przemieszane ze zdrowym i racjonalnym trybem życia, a także z różnymi niekiedy zbyt programowymi rewelacjami. …
Najnowsze komentarze