Radio jest stosunkowo tanim środkiem reklamy

Radio jest stosunkowo tanim (tak w produkcji jak i w zakupie czasu antenowego) i powszechnym środkiem reklamy. W zasadzie ma ogromne zalety a wady stosunkowo niewielkie – krótki czas przekazu i konieczność licznych powtórzeń. Radio jest specyficznym medium, przekaz radiowy ma bardzo intymny charakter. Komunikat nadawany przez radio jest odbierany jako skierowany do pojedynczego słuchacza. Badania wskazują na dużą sugestywność takich komunikatów, pomimo tego że złote czasy radia już minęły. Radio ma przy tym szeroki zasięg, często porównywalny z telewizją. Różnorodność tematycznej i merytorycznej zawartości poszczególnych rozgłośni pozwala znacznie precyzyjniej niż w przypadku telewizji określić grupę słuchaczy a tym samym potencjalnych konsumentów. Poprze reklamę radiową można zwłaszcza utrwalać w świadomości słuchaczy nazwę firmy i markę produktu. Z kolei rozgłośnie lokalne są świetnym miejscem do zamieszczania informacji o regionalnym charakterze. Omijanie radia w media planie często jest bardzo ciężkim błędem.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Skuteczność reklamy w mediach
    W mediach możemy reklamować różnego rodzaju produkty korzystając z tych samych metod. Reklama może obejmować związki, partie polityczne poszczególne osoby lub produkty o charakterze konsumpcyjnym. W świecie reklam nie istnieje …
  • Co pokazują media?
    Media, jeśli chodzi o wszelakiego rodzaju działania, są dla nas sposobem, na zdecydowane prowadzenie tego, co dla nas jest niepomiernie interesujące. Nie można zapominać, iż na przykład osoby, jakie doskonale …
Najnowsze komentarze