Radio jest stosunkowo tanim środkiem reklamy

Radio jest stosunkowo tanim (tak w produkcji jak i w zakupie czasu antenowego) i powszechnym środkiem reklamy. W zasadzie ma ogromne zalety a wady stosunkowo niewielkie – krótki czas przekazu i konieczność licznych powtórzeń. Radio jest specyficznym medium, przekaz radiowy ma bardzo intymny charakter. Komunikat nadawany przez radio jest odbierany jako skierowany do pojedynczego słuchacza. Badania wskazują na dużą sugestywność takich komunikatów, pomimo tego że złote czasy radia już minęły. Radio ma przy tym szeroki zasięg, często porównywalny z telewizją. Różnorodność tematycznej i merytorycznej zawartości poszczególnych rozgłośni pozwala znacznie precyzyjniej niż w przypadku telewizji określić grupę słuchaczy a tym samym potencjalnych konsumentów. Poprze reklamę radiową można zwłaszcza utrwalać w świadomości słuchaczy nazwę firmy i markę produktu. Z kolei rozgłośnie lokalne są świetnym miejscem do zamieszczania informacji o regionalnym charakterze. Omijanie radia w media planie często jest bardzo ciężkim błędem.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Reklama w serwisach samochodowychReklama w serwisach samochodowych
    Reklama w serwisach samochodowych. Na rynku powstaje coraz więcej firm dedykowanych warsztatom samochodowym. Oferują one części zamienne do pojazdów wszystkich typów, a także liczne akcesoria i gadżety. Niekiedy małym przedsiębiorcom …
  • Zalety i wady reklamy prasowej
    Reklamy można także umieścić w prasie. Jest to bardzo tania forma reklamy i również gazet jest bardzo wiele, ze można sobie wybierać i przebierać. Jednakże nie każdy człowiek kupuje gazety, …
Najnowsze komentarze