Psychologiczne oddziaływanie reklamy

Reklama ma niewątpliwie psychologiczny wpływ na klienta, wykorzystuje ona podstawowe zasady i techniki negocjacji i przekonywania. By wykorzystać jak najlepiej zasady znajomości reklamy twórcy reklam zawsze korzystają z pomocy specjalistów-psychologów, którzy mają na ostateczny kształt reklamy duży wpływ. Tworząc reklamę specjaliści biorą pod uwagę potrzeby człowieka posiłkując się piramidą potrzeb stworzoną przez Maslowa. To właśnie potrzeby człowieka takie jak potrzeby fizjologiczne czy samorealizacji, bezpieczeństwa mają zapewnić reklamowane produkty czy usługi. Rolą reklamy jest przekonanie odbiorcy, że to właśnie reklamowane towary czy usługi są im niezbędne do normalnego, wygodnego, codziennego funkcjonowania. Reklama ma przede wszystkim zwrócić uwagę na dany towar, wzbudzić zainteresowanie towarem czy usługą, obudzić w potencjalnym odbiorcy chęć i potrzebę posiadania oraz przede wszystkim skłonić klienta do zakupu. Zadaniem psychologów jest sprawienie by reklama była skuteczna, a ma to miejsce wtedy gdy pobudzi ona w sposób werbalny lub niewerbalny na zmysły odbiorców. Reklama to cały system komunikowania się nad którym pracują rzesze specjalistów, również psychologów specjalizujących się w psychologii reklamy.

Leave a Reply