Prędkość jako priorytet przenoszenia informacji w mediach

Mediów, które swoją popularność opierają na podawaniu jak największej ilości informacji w jak najkrótszym czasie jest wiele jednak szybkość ukazywania się kolejnych danych nie powinna stać się nigdy priorytetem dla właścicieli mediów. Zbyt szybkie podawanie relacji może budzić pewne wątpliwości, zwłaszcza jeśli komentowane są tak niezwykłe zdarzenia jak upadek wież WTC 11 września. Relacja z ważnych wydarzeni powinna charakteryzować się nie tyle niezwykłą szybkością przekazu ile zadbać o rzetelna informacje. Niektóre wiadomości mogą spowodować zbiorowe akty paniki. Informacje niesprawdzone o charakterze bulwersującym dla dużej części społeczeństw nie powinny być rozpowszechniane. Pogoń za nowością i za tym, by jako pierwszy podąć nową wiadomość zaburza system rzetelnego sprawdzania i weryfikacji. Dziennikarze to zwykle niesłychanie ambitni ludzie, którzy wzorują się na swoich popularnych poprzednikach. Należy jednak zauważyć, że owe „wzorce” nie zawsze postępowały etycznie.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Jak telewizja zniszczyła potęgę radiaJak telewizja zniszczyła potęgę radia
    Zanim jeszcze powstała telewizja królową mediów było radio. Popularniejsze od prasy, dlatego że było również świetna forma rozrywki. Jeśli ktoś jeszcze pamięta przedwojenne filmy przypomni sobie być może jak bardzo …
  • Jak skonstruować dobrą reklamęJak skonstruować dobrą reklamę
    Działalność reklamowa wymaga dostosowania się do określonych zasad oraz norm konstrukcyjnych. Oznacza to, że nie wszystkie działania marketingowe będą stanowiły dobre źródło reklamowe. Reklama musi przejść cztery, poszczególne etapy konstrukcyjne …
Najnowsze komentarze