Kulturotwórcza rola mediów

Wpływ mediów na sztukę jest niewątpliwie ogromny. Począwszy od faktu, że to same instytucje kulturalne oraz artyści zabiegają o kontakty z redakcjami. Wydarzenie, które nie jest zareklamowane i nagłośnione może nie przyciągnąć dużej liczby odbiorców. Rzecznicy prasowi instytucji kulturalnych dbają o pozytywne relacje z dziennikarzami i redakcjami. Odpowiedni szum medialny na temat wydarzenia czy premiery umożliwia sukces również finansowy przedsięwzięcia. Kultura wyższa reklamuje swą działalność oraz przedstawicieli w profesjonalnych wydawnictwach oraz podczas ukierunkowanych programów tematycznych. Jeśli dany artysta chce zaistnieć na większą skalę, budować swój wizerunek oraz promować swą twórczość bardzo często sam zabiega o obecność w mediach. Mechanizm ten działa również w druga stronę. Bloki kulturalne prasy, radia, telewizji czy Internetu tworzone są przez specjalistów zabiegających o akredytację na wszelakie wydarzenia. Kulturotwórcza rola mediów wyraża się również w zjawisku kształtowania języka, gdyż operuje ona narzędziem takim jak słowo.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Gdzie masz styczność z wiadomościami?
    Niesamowicie ważne jest to, żeby każdy z nas był odpowiednio doinformowany, żeby miał chociażby śladowe ilości informacji dotyczących tego, co aktualnie dzieje się w jego regionie, kraju czy za granicą. …
  • Dlaczego ludzie cenią reklamę?
    W ostatnim czasie łatwo możemy zauważyć jak wielki wpływ na statystycznego człowieka ma reklama. Manipulowani informacjami, które usłyszymy lub zobaczymy o wiele chętniej sięgamy po produkty, o których aktualnie jest …
Najnowsze komentarze