Kulturotwórcza rola mediów

Wpływ mediów na sztukę jest niewątpliwie ogromny. Począwszy od faktu, że to same instytucje kulturalne oraz artyści zabiegają o kontakty z redakcjami. Wydarzenie, które nie jest zareklamowane i nagłośnione może nie przyciągnąć dużej liczby odbiorców. Rzecznicy prasowi instytucji kulturalnych dbają o pozytywne relacje z dziennikarzami i redakcjami. Odpowiedni szum medialny na temat wydarzenia czy premiery umożliwia sukces również finansowy przedsięwzięcia. Kultura wyższa reklamuje swą działalność oraz przedstawicieli w profesjonalnych wydawnictwach oraz podczas ukierunkowanych programów tematycznych. Jeśli dany artysta chce zaistnieć na większą skalę, budować swój wizerunek oraz promować swą twórczość bardzo często sam zabiega o obecność w mediach. Mechanizm ten działa również w druga stronę. Bloki kulturalne prasy, radia, telewizji czy Internetu tworzone są przez specjalistów zabiegających o akredytację na wszelakie wydarzenia. Kulturotwórcza rola mediów wyraża się również w zjawisku kształtowania języka, gdyż operuje ona narzędziem takim jak słowo.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Nic nie zastąpi gazety
    Gazety codzienne, jako pierwsze zyskały sobie sympatię wszystkich tych, którzy śledzą sytuację panującą w kraju i na świecie. Dla wielu osób regułą stało się wstawanie z rana i wyjście do …
  • Reklamowy sukces
    Niemal codziennie odkrywamy jakieś nowości w świecie spożywczym czy kosmetycznym. Do sklepów codziennie trafiają jakieś nowoczesne produkty, które w jakiś sposób mogą wpłynąć na nasze zdrowie i komfort naszego życia. …
Najnowsze komentarze