Kulturotwórcza rola mediów

Wpływ mediów na sztukę jest niewątpliwie ogromny. Począwszy od faktu, że to same instytucje kulturalne oraz artyści zabiegają o kontakty z redakcjami. Wydarzenie, które nie jest zareklamowane i nagłośnione może nie przyciągnąć dużej liczby odbiorców. Rzecznicy prasowi instytucji kulturalnych dbają o pozytywne relacje z dziennikarzami i redakcjami. Odpowiedni szum medialny na temat wydarzenia czy premiery umożliwia sukces również finansowy przedsięwzięcia. Kultura wyższa reklamuje swą działalność oraz przedstawicieli w profesjonalnych wydawnictwach oraz podczas ukierunkowanych programów tematycznych. Jeśli dany artysta chce zaistnieć na większą skalę, budować swój wizerunek oraz promować swą twórczość bardzo często sam zabiega o obecność w mediach. Mechanizm ten działa również w druga stronę. Bloki kulturalne prasy, radia, telewizji czy Internetu tworzone są przez specjalistów zabiegających o akredytację na wszelakie wydarzenia. Kulturotwórcza rola mediów wyraża się również w zjawisku kształtowania języka, gdyż operuje ona narzędziem takim jak słowo.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Wiadomości 24 godziny na dobęWiadomości 24 godziny na dobę
    W Internecie możemy zdobywać informacje odnośnie różnych wiadomości, dlatego też większość osób, które wiedzą, ze coś się wydarzyło najczęściej po prostu wchodzą w szybkim czasie na Internet i szukają różnych …
  • Dobra reklama, kluczem do sukcesuDobra reklama, kluczem do sukcesu
    Chętnie kupujemy coraz to nowsze produkty spożywcze, kosmetyczne. Codziennie do sklepów trafiają nowoczesne towary i artykuły, które w jakiś sposób mogą wpłynąć na komfort naszego życia. Jednak, by ludzie zainteresowali …
Najnowsze komentarze