Kulturotwórcza rola mediów

Wpływ mediów na sztukę jest niewątpliwie ogromny. Począwszy od faktu, że to same instytucje kulturalne oraz artyści zabiegają o kontakty z redakcjami. Wydarzenie, które nie jest zareklamowane i nagłośnione może nie przyciągnąć dużej liczby odbiorców. Rzecznicy prasowi instytucji kulturalnych dbają o pozytywne relacje z dziennikarzami i redakcjami. Odpowiedni szum medialny na temat wydarzenia czy premiery umożliwia sukces również finansowy przedsięwzięcia. Kultura wyższa reklamuje swą działalność oraz przedstawicieli w profesjonalnych wydawnictwach oraz podczas ukierunkowanych programów tematycznych. Jeśli dany artysta chce zaistnieć na większą skalę, budować swój wizerunek oraz promować swą twórczość bardzo często sam zabiega o obecność w mediach. Mechanizm ten działa również w druga stronę. Bloki kulturalne prasy, radia, telewizji czy Internetu tworzone są przez specjalistów zabiegających o akredytację na wszelakie wydarzenia. Kulturotwórcza rola mediów wyraża się również w zjawisku kształtowania języka, gdyż operuje ona narzędziem takim jak słowo.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Wiadomości prasowe
    Prasa, podobnie jak i telewizja, jest jednym z niesłychanie dla nas ważnych źródeł, w których mamy szansę na pozyskanie właściwych dla nas informacji. Niektóre wiadomości, jakie znajdują się w prasie, …
  • Źle zrozumiane wiadomości
    Źle zrozumiane wiadomości niejednokrotnie może być powodem wielu niepotrzebnych nieporozumień. Oczywiście jest to nieuniknione. Jednakże źle zrozumianych wiadomości można uniknąć, jeśli komunikacja między dwiema osobami jest niepełna, gdy brakuje albo …
Najnowsze komentarze