Kulturotwórcza rola mediów

Wpływ mediów na sztukę jest niewątpliwie ogromny. Począwszy od faktu, że to same instytucje kulturalne oraz artyści zabiegają o kontakty z redakcjami. Wydarzenie, które nie jest zareklamowane i nagłośnione może nie przyciągnąć dużej liczby odbiorców. Rzecznicy prasowi instytucji kulturalnych dbają o pozytywne relacje z dziennikarzami i redakcjami. Odpowiedni szum medialny na temat wydarzenia czy premiery umożliwia sukces również finansowy przedsięwzięcia. Kultura wyższa reklamuje swą działalność oraz przedstawicieli w profesjonalnych wydawnictwach oraz podczas ukierunkowanych programów tematycznych. Jeśli dany artysta chce zaistnieć na większą skalę, budować swój wizerunek oraz promować swą twórczość bardzo często sam zabiega o obecność w mediach. Mechanizm ten działa również w druga stronę. Bloki kulturalne prasy, radia, telewizji czy Internetu tworzone są przez specjalistów zabiegających o akredytację na wszelakie wydarzenia. Kulturotwórcza rola mediów wyraża się również w zjawisku kształtowania języka, gdyż operuje ona narzędziem takim jak słowo.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Prędkość jako priorytet przenoszenia informacji w mediach
    Mediów, które swoją popularność opierają na podawaniu jak największej ilości informacji w jak najkrótszym czasie jest wiele jednak szybkość ukazywania się kolejnych danych nie powinna stać się nigdy priorytetem dla …
  • Wiadomości ze świata
    W każdym programie telewizyjnym można wysłuchać serwisu wiadomości ze świata. I wówczas prezenter prezentuje szereg informacji, które wydarzyły się na świecie. Niektóre informacje są ciekawe, inne mniej. Jednakże przedstawiane są …
Najnowsze komentarze