Kulturotwórcza rola mediów

Wpływ mediów na sztukę jest niewątpliwie ogromny. Począwszy od faktu, że to same instytucje kulturalne oraz artyści zabiegają o kontakty z redakcjami. Wydarzenie, które nie jest zareklamowane i nagłośnione może nie przyciągnąć dużej liczby odbiorców. Rzecznicy prasowi instytucji kulturalnych dbają o pozytywne relacje z dziennikarzami i redakcjami. Odpowiedni szum medialny na temat wydarzenia czy premiery umożliwia sukces również finansowy przedsięwzięcia. Kultura wyższa reklamuje swą działalność oraz przedstawicieli w profesjonalnych wydawnictwach oraz podczas ukierunkowanych programów tematycznych. Jeśli dany artysta chce zaistnieć na większą skalę, budować swój wizerunek oraz promować swą twórczość bardzo często sam zabiega o obecność w mediach. Mechanizm ten działa również w druga stronę. Bloki kulturalne prasy, radia, telewizji czy Internetu tworzone są przez specjalistów zabiegających o akredytację na wszelakie wydarzenia. Kulturotwórcza rola mediów wyraża się również w zjawisku kształtowania języka, gdyż operuje ona narzędziem takim jak słowo.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Mniej ważne informacjeMniej ważne informacje
    W świecie biznesu, mediów, wiadomości zdarzają się czasami mniej ważne informacje, które konkretnie będą prezentowane. Na pewno może to dotyczyć elementów niebędących pod naszym konkretnym zasięgiem. Tutaj mało istotne będą …
  • Media, a reklamaMedia, a reklama
    Media, znajdujące się w Internecie, w dość dużej mierze mają wpływ na całościową reklamę, z jaką jesteśmy w stu procentach powiązani. Dla nas istnieje opcja, aby móc dzięki reklamowaniu różnych …
Najnowsze komentarze