Kulturotwórcza rola mediów

Wpływ mediów na sztukę jest niewątpliwie ogromny. Począwszy od faktu, że to same instytucje kulturalne oraz artyści zabiegają o kontakty z redakcjami. Wydarzenie, które nie jest zareklamowane i nagłośnione może nie przyciągnąć dużej liczby odbiorców. Rzecznicy prasowi instytucji kulturalnych dbają o pozytywne relacje z dziennikarzami i redakcjami. Odpowiedni szum medialny na temat wydarzenia czy premiery umożliwia sukces również finansowy przedsięwzięcia. Kultura wyższa reklamuje swą działalność oraz przedstawicieli w profesjonalnych wydawnictwach oraz podczas ukierunkowanych programów tematycznych. Jeśli dany artysta chce zaistnieć na większą skalę, budować swój wizerunek oraz promować swą twórczość bardzo często sam zabiega o obecność w mediach. Mechanizm ten działa również w druga stronę. Bloki kulturalne prasy, radia, telewizji czy Internetu tworzone są przez specjalistów zabiegających o akredytację na wszelakie wydarzenia. Kulturotwórcza rola mediów wyraża się również w zjawisku kształtowania języka, gdyż operuje ona narzędziem takim jak słowo.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Wiadomości w mediachWiadomości w mediach
    Telewizja, Internet, telefonia komórkowa, prasa – to wszystko z pewnością na co dzień dostarcza nam sporej dawki rozrywki. W wolnym czasie często sięgamy po świeżą prasę, czy oglądamy ulubiony program …
  • Negatywne czynniki medialne
    Negatywne czynniki medialne przede wszystkim są ukazywane ze względu na nie do końca sprawdzone informacje. Czasami do telewizji dostają się wiadomości, które praktycznie nie mają żadnego pokrycia, uzasadnienia. Negatywne skutki …
Najnowsze komentarze