Kryptoreklama w mediach

Teoretycznie wszystkie media, a szczególnie te zajmujące się propagowaniem i podawaniem rzetelnych wiadomości, odżegnują się od kryptoreklamy, jako od czegoś niedozwolonego i nagannego. Czy możemy być jednak pewni, że nie jest ona stosowana? Najpierw trzeba wyjaśnić czym ona jest. W odróżnieniu od tradycyjnej reklamy jest ona podawana jako teoretycznie obiektywna informacja. Było by to dość łatwe do wykrycia (reporter musiałby podać nazwę firmy bądź produktu, a wtedy z łatwością można by mu udowodnić, że go promuje). Sprawa jest jednak bardziej skomplikowana. Jak bowiem udowodnić, że reklama na na przykład autobusie, która pojawiła się za plecami reportera zdającego raport na żywo z terenu, znalazła się tam rzeczywiście przypadkiem? Dlatego tak dokładnie unika się ujawniania w telewizji wszelkiego rodzaju etykiet czy logo rozpoznawalnych marek. Po pierwsze są one chronione przez markę, a po drugie istnieje zagrożenie, że reporter zgodził się na przemycenie w ten sposób informacji reklamowej, co jest prawnie niedozwolone.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Media a pomoc
    Media wielokrotnie pomagają ludziom w wielu trudnych sprawach. Ostatnio nawet głośno było o placówce partnerskiej, która pod szyldem znanego banku oszukała setki osób w kilku miejscowościach. I ci ludzie pewnie …
  • Reklamy telewizyjne
    Codziennie na półkach sklepowych odkrywamy coraz to nowsze produkty, które jakiś sposób mogą wpłynąć na komfort naszego życia. Nowy produkt trzeba jednak najpierw dobrze zareklamować. Odpowiednia i dobra reklama to …
Najnowsze komentarze