Kryptoreklama w mediach

Teoretycznie wszystkie media, a szczególnie te zajmujące się propagowaniem i podawaniem rzetelnych wiadomości, odżegnują się od kryptoreklamy, jako od czegoś niedozwolonego i nagannego. Czy możemy być jednak pewni, że nie jest ona stosowana? Najpierw trzeba wyjaśnić czym ona jest. W odróżnieniu od tradycyjnej reklamy jest ona podawana jako teoretycznie obiektywna informacja. Było by to dość łatwe do wykrycia (reporter musiałby podać nazwę firmy bądź produktu, a wtedy z łatwością można by mu udowodnić, że go promuje). Sprawa jest jednak bardziej skomplikowana. Jak bowiem udowodnić, że reklama na na przykład autobusie, która pojawiła się za plecami reportera zdającego raport na żywo z terenu, znalazła się tam rzeczywiście przypadkiem? Dlatego tak dokładnie unika się ujawniania w telewizji wszelkiego rodzaju etykiet czy logo rozpoznawalnych marek. Po pierwsze są one chronione przez markę, a po drugie istnieje zagrożenie, że reporter zgodził się na przemycenie w ten sposób informacji reklamowej, co jest prawnie niedozwolone.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Zła reklama
    W obecnych czasach kwestia złej reklamy jest bardzo dobrze dostosowana do elementów dostosowanych na zasadzie wiarygodności. Kiedy odbiorca ogląda dany spot reklamowy, o tym, że dany produkt spożywczy jest bogaty …
  • Odpocznij po ciężkim dniu
    Z pewnością każdy z nas niejednokrotnie znalazł się w takiej sytuacji, kiedy to chcieliśmy za wszelką cenę doprowadzić do tego, aby to właśnie w naszym życiu wszystko było zawsze w …
Najnowsze komentarze