Kryptoreklama w mediach

Teoretycznie wszystkie media, a szczególnie te zajmujące się propagowaniem i podawaniem rzetelnych wiadomości, odżegnują się od kryptoreklamy, jako od czegoś niedozwolonego i nagannego. Czy możemy być jednak pewni, że nie jest ona stosowana? Najpierw trzeba wyjaśnić czym ona jest. W odróżnieniu od tradycyjnej reklamy jest ona podawana jako teoretycznie obiektywna informacja. Było by to dość łatwe do wykrycia (reporter musiałby podać nazwę firmy bądź produktu, a wtedy z łatwością można by mu udowodnić, że go promuje). Sprawa jest jednak bardziej skomplikowana. Jak bowiem udowodnić, że reklama na na przykład autobusie, która pojawiła się za plecami reportera zdającego raport na żywo z terenu, znalazła się tam rzeczywiście przypadkiem? Dlatego tak dokładnie unika się ujawniania w telewizji wszelkiego rodzaju etykiet czy logo rozpoznawalnych marek. Po pierwsze są one chronione przez markę, a po drugie istnieje zagrożenie, że reporter zgodził się na przemycenie w ten sposób informacji reklamowej, co jest prawnie niedozwolone.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Kulturotwórcza rola mediówKulturotwórcza rola mediów
    Wpływ mediów na sztukę jest niewątpliwie ogromny. Począwszy od faktu, że to same instytucje kulturalne oraz artyści zabiegają o kontakty z redakcjami. Wydarzenie, które nie jest zareklamowane i nagłośnione może …
  • Gdzie masz styczność z wiadomościami?
    Niesamowicie ważne jest to, żeby każdy z nas był odpowiednio doinformowany, żeby miał chociażby śladowe ilości informacji dotyczących tego, co aktualnie dzieje się w jego regionie, kraju czy za granicą. …
Najnowsze komentarze