Kryptoreklama w mediach

Teoretycznie wszystkie media, a szczególnie te zajmujące się propagowaniem i podawaniem rzetelnych wiadomości, odżegnują się od kryptoreklamy, jako od czegoś niedozwolonego i nagannego. Czy możemy być jednak pewni, że nie jest ona stosowana? Najpierw trzeba wyjaśnić czym ona jest. W odróżnieniu od tradycyjnej reklamy jest ona podawana jako teoretycznie obiektywna informacja. Było by to dość łatwe do wykrycia (reporter musiałby podać nazwę firmy bądź produktu, a wtedy z łatwością można by mu udowodnić, że go promuje). Sprawa jest jednak bardziej skomplikowana. Jak bowiem udowodnić, że reklama na na przykład autobusie, która pojawiła się za plecami reportera zdającego raport na żywo z terenu, znalazła się tam rzeczywiście przypadkiem? Dlatego tak dokładnie unika się ujawniania w telewizji wszelkiego rodzaju etykiet czy logo rozpoznawalnych marek. Po pierwsze są one chronione przez markę, a po drugie istnieje zagrożenie, że reporter zgodził się na przemycenie w ten sposób informacji reklamowej, co jest prawnie niedozwolone.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Wiadomości w mediachWiadomości w mediach
    Telewizja, Internet, telefonia komórkowa, prasa – to wszystko z pewnością na co dzień dostarcza nam sporej dawki rozrywki. W wolnym czasie często sięgamy po świeżą prasę, czy oglądamy ulubiony program …
  • Abonament radiowo telewizyjnyAbonament radiowo telewizyjny
    Abonament radiowo-telewizyjny jest to składka comiesięczna opłacana przez osoby posiadające odbiornik radiowy lub telewizyjny. Składka ta jest jak na razie obowiązkowa, a nie opłacanie jej może powodować, ze zostaniemy ukarani …
Najnowsze komentarze