Kryptoreklama w mediach

Teoretycznie wszystkie media, a szczególnie te zajmujące się propagowaniem i podawaniem rzetelnych wiadomości, odżegnują się od kryptoreklamy, jako od czegoś niedozwolonego i nagannego. Czy możemy być jednak pewni, że nie jest ona stosowana? Najpierw trzeba wyjaśnić czym ona jest. W odróżnieniu od tradycyjnej reklamy jest ona podawana jako teoretycznie obiektywna informacja. Było by to dość łatwe do wykrycia (reporter musiałby podać nazwę firmy bądź produktu, a wtedy z łatwością można by mu udowodnić, że go promuje). Sprawa jest jednak bardziej skomplikowana. Jak bowiem udowodnić, że reklama na na przykład autobusie, która pojawiła się za plecami reportera zdającego raport na żywo z terenu, znalazła się tam rzeczywiście przypadkiem? Dlatego tak dokładnie unika się ujawniania w telewizji wszelkiego rodzaju etykiet czy logo rozpoznawalnych marek. Po pierwsze są one chronione przez markę, a po drugie istnieje zagrożenie, że reporter zgodził się na przemycenie w ten sposób informacji reklamowej, co jest prawnie niedozwolone.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Tworzenie reklamy za pomocą InternetuTworzenie reklamy za pomocą Internetu
    Dzięki reklamie w wyszukiwarce internetowej masz możliwość sam tworzyć i samodzielnie wybierać słowa kluczowe, słowa związane z twoja działalnością. Reklamy zostają wyświetlone obok wyszukanych wyników w wybranych słowach kluczach. Dzięki …
  • Pranie dywanów rzeszówPranie dywanów rzeszów
    Czyścimy dywany. Dywany to jeden z modnych dodatków znajdujący się w mieszkaniu. Jak już mamy taki dywan warto czasem pomyśleć na temat jego wyczyszczenia. Jasne, że możecie sami to zrobić. …
Najnowsze komentarze