Kryptoreklama w mediach

Teoretycznie wszystkie media, a szczególnie te zajmujące się propagowaniem i podawaniem rzetelnych wiadomości, odżegnują się od kryptoreklamy, jako od czegoś niedozwolonego i nagannego. Czy możemy być jednak pewni, że nie jest ona stosowana? Najpierw trzeba wyjaśnić czym ona jest. W odróżnieniu od tradycyjnej reklamy jest ona podawana jako teoretycznie obiektywna informacja. Było by to dość łatwe do wykrycia (reporter musiałby podać nazwę firmy bądź produktu, a wtedy z łatwością można by mu udowodnić, że go promuje). Sprawa jest jednak bardziej skomplikowana. Jak bowiem udowodnić, że reklama na na przykład autobusie, która pojawiła się za plecami reportera zdającego raport na żywo z terenu, znalazła się tam rzeczywiście przypadkiem? Dlatego tak dokładnie unika się ujawniania w telewizji wszelkiego rodzaju etykiet czy logo rozpoznawalnych marek. Po pierwsze są one chronione przez markę, a po drugie istnieje zagrożenie, że reporter zgodził się na przemycenie w ten sposób informacji reklamowej, co jest prawnie niedozwolone.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Zadowolony klient to najlepsza reklama
    Zastanawiasz się pewnie jaka jest najlepsza reklama na świecie. Już odpowiadamy. To po prostu Twój zadowolony klient, który z uśmiechem na ustach dziękuje ci za towar lub dostarczoną usługę. Zobaczysz, …
  • Wiadomości i informacjeWiadomości i informacje
    Informacje, jakie dotyczą na przykład różnych wiadomości, mogą dla nas być dość zaskakującym zaskoczeniem. Istnieją osoby, jakie doskonale znają się na tym, aby móc na przykład planować dla siebie takie …
Najnowsze komentarze