Jak reklama wpływa na media?

Niestety, ale wpływa ona zdecydowanie w sposób niekorzystny. W związku z tym, że XXI wiek przepełniony jest reklamą pod różnymi postaciami, media stały się ich niewątpliwym nośnikiem. Pojawiają się w prasie, darmowe gazety reklamowe, prasa shoppingowa oraz tak zwane advertoriale. W tym przypadku dochodzi do zatarcia granic między reklamą a treściami czysto dziennikarskimi. Nie ma żadnego wyróżnika, którym mówiłby o tym, że dany tekst jest reklamą albo nią nie jest. Dlatego też, zdecydowanie widz może czuć się w pewnym aspekcie oszukany, ponieważ nie jest poinformowany o tym, czy czyta reklamę czy też nie. Pojawiają się też tak zwane inforeklamy, dokureklamy oraz edureklamy. W telewizji ma się do czynienie z brand sponsored content. Jest to zjawisko polegające na wykładaniu przez właścicieli danych marek, pieniędzy na produkcję filmów dokumentalnych, których głównym zadaniem jest promocja danego produktu. Występuje także zjawisko, określane mianem make – over format. Polega to na wprowadzaniu do reklamy specjalistów i poradnictwa, które mają na celu reklamowanie danego produktu. Przykładem wpływu reklamy na media jest również marketing eventowy oparty na tworzeniu wydarzeń medialnych, promujących dane produkty.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Nowoczesność to dobro czy zło
    Dawniej człowiek nie miał możliwości takiego kontaktu ze światem jak dziś. Praktycznie ma dostęp do wszystkiego, czerpanie informacji jest banalne. Wystarczy włączyć telewizor, Internet czy przeczytać gazetę. Oczywiście wiadomości nie …
  • Internet w telefonie
    Nietrudno zauważyć, że obecnie mamy naprawdę wiele możliwości. Z biegiem czasu ich liczba stale się powiększa, możemy znacznie bardziej ułatwić sobie swoje życie. Z pewnością wszyscy posiadamy telefony komórkowe. Są …
Najnowsze komentarze