Jak reklama wpływa na media?

Niestety, ale wpływa ona zdecydowanie w sposób niekorzystny. W związku z tym, że XXI wiek przepełniony jest reklamą pod różnymi postaciami, media stały się ich niewątpliwym nośnikiem. Pojawiają się w prasie, darmowe gazety reklamowe, prasa shoppingowa oraz tak zwane advertoriale. W tym przypadku dochodzi do zatarcia granic między reklamą a treściami czysto dziennikarskimi. Nie ma żadnego wyróżnika, którym mówiłby o tym, że dany tekst jest reklamą albo nią nie jest. Dlatego też, zdecydowanie widz może czuć się w pewnym aspekcie oszukany, ponieważ nie jest poinformowany o tym, czy czyta reklamę czy też nie. Pojawiają się też tak zwane inforeklamy, dokureklamy oraz edureklamy. W telewizji ma się do czynienie z brand sponsored content. Jest to zjawisko polegające na wykładaniu przez właścicieli danych marek, pieniędzy na produkcję filmów dokumentalnych, których głównym zadaniem jest promocja danego produktu. Występuje także zjawisko, określane mianem make – over format. Polega to na wprowadzaniu do reklamy specjalistów i poradnictwa, które mają na celu reklamowanie danego produktu. Przykładem wpływu reklamy na media jest również marketing eventowy oparty na tworzeniu wydarzeń medialnych, promujących dane produkty.

Leave a Reply

Strony
Popularne
  • Interent głównym źródłem wiadomościInterent głównym źródłem wiadomości
    Obecnie najbardziej popularnym kanałem komunikacji marketingowej jest Internet, wynika to przede wszystkim z jego zasięgu i możliwości dotarcia do wielu odbiorców. Kanał ten stwarza możliwość indywidualnego traktowania klientów, co sprzyja …
  • Dostęp do informacji jest dzisiaj kluczowy
    Świat internetu oraz ogólnie globalnego dostępu do informacji sprawił, że życie człowieka znacznie się zmieniło. Obecnie każdy może poznać wiadomości z interesującej go dziedziny. Wystarczy tylko kilka kliknięć w wyszukiwarkę …
Najnowsze komentarze